Friday, June 16, 2017

Kistot : Kedai Bunga


Tadi, masa keluar shopping, sedang asyik aku perhatikan bunga di satu kedai, tetiba seorang lelaki muncul kat sebelah.

"Awak suka orkid tak?"

Aku pandang aneh lelaki itu dengan hairan. Siapa pula ni? Bagi salam pun tak. 

"Awak ni siapa?"

Lelaki itu hanya tersenyum. "Do you like orchid?" Sekali lagi soalan yang sama dikeluarkan pada aku. Cumanya kali ini soalan dialih bahasa. 

Aku diam. Dalam hati, aku sebenarnya sedang mencipta satu tuduhan negatif pada lelaki ini. Nasib baik agak good looking even compare dengan Mateen, Mateen menang. Ehh

"Selalunya kalau perempuan tu diam, tu tandanya Ya. Kan?"

Aku kerut dahi. Sesuka hati je nak fikir aku macam tu. 

"Kalau awak suka orkid, saya belikan satu untuk awak. Nak?"

Kehairanan aku bertambah menjadi kuasa dua. Kenal pun tak. Ini tetiba nak belanja bunga. Dari dia belanja bunga, baik dia belanja emas. Ada juga keuntungan untuk aku.

"So?" Soal lagi lelaki itu sambil senyum pada aku. Okay. Hati aku dah start melting dengan senyuman dia. Ehh.

"Saya tak suka bunga. And bye." Baru saja nak beredar, lelaki tu halang laluan aku. 

"Can I get your number?"

"For what?"

Lelaki itu jungkit bahu dengan senyuman. "In case awak ubah fikiran dan start suka orkid, awak boleh call saya untuk minta hadiahkan orkid."

Aku mengeluh kasar. Sah lelaki ni dah gila. "I don't give my number to stranger."

"Okay. Kalau macam tu, awak ambik nombor saya." Terus lelaki tu 'rampas' telefon di tangan aku. Menyesal pula tak simpan handphone dalam beg tadi. Tapi aku lagi lagi menyesal bila aku tak buat setting lock screen. Aku perhati je lelaki tu mendail nombor dia. 

Beberapa seketika, dia hulurkan kembali telefon aku. 

"Saya dah save nombor saya. See you again. And my name is Daniel." Ucapnya sebelum berlalu pergi.

Dan aku kelihatan terpinga-pinga. 

Reenapple: Nanti update Biasa as soon as possible. 



10 comments:

  1. Ala nape sikit betul..... sedihnya

    ReplyDelete
  2. Bestnya klau dpt fresh flower, suka sgt..

    ReplyDelete
  3. Bila nak update jgn lupa
    selamat pose syawal menjelang tiba

    ReplyDelete
  4. Kistot tu apa senanya, hehehhee sy suka baca kistot, pls buat selalu entry kistot 💕

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kistot means Kisah Kontot a.k.a Kisah pendek.

      Idea untuk Kistot selalunya out of sudden sebab tu jarang up entry Kistot. :)

      Delete
  5. Kistot ni stand for what? Hehehe i so in love dgn kistot, plss selalu update yee. Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. If ada idea untuk Kistot, akan diupdate.

      Thanks for reading :)

      Delete

Daun lili daun keladi
Kalau sudi, sila komen lagi.