Wednesday, July 3, 2013

Review: The Law of Garbage Truck


Aku dah lama khatam baca buku ni tapi entah kenapa aku tak ada mood nak menulis pasal buku ni. Haha.

Aku rasa aku boleh kategorikan buku ni sebagai buku motivasi. Bagaimana penulis menceritakan orang-orang di sekeliling kita kadangkala bertindak sebagai Garbage Truck. Di mana mereka normally membawa masalah mereka dan sekali kita menghalang laluan mereka, mereka akan humbankan sisa-sisa negative mereka ke atas kita dan kemudian kita pula yang menjadi the next Garbage Truck.

So, in order to avoid being the next Garbage Truck. Just follow this sentence  “Just Smile, Wave, Wish Them Well and Move On.”

But sometimes, kadang-kadang kita yang jadi Garbage Truck untuk diri kita sendiri. All those stupid nonsense things that happened in our life, the things that we regret for entire our life,  itu yang menjadi Garbage Truck dalam hidup kita. In other words, we keep repeating the same painful moments that sometimes lead us to disaster emotion.  *Pehal lak aku tetiba speaking ni. Kejadah betul!*

Aku bagi 5 bintang penuh kat buku ni. Haha. Bacalah buku ni. Aku baca buku ni masa aku down gegila hari tu. Dan dari situ aku belajar sesuatu. Hiks. :P



 “Many people are like garbage trucks. They run around full of garbage, full of frustration, full of anger, and full of disappointment. As their garbage piles up, they look for a place to dump it. And if you let them, they’ll dump it on you.

So when someone wants to dump on you, don’t take it personally. Just smile, wave, wish them well, and move on. Believe me. You’ll be happier.”




7 comments:

  1. Replies
    1. Yaaa. buku tu tersangat menarik.. huuu. Ia boleh menaikkan semangat kau. Huhu

      Delete
  2. ble aku down gle2, buku La Tahzan tdo ngan aku =.=

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku ada jugak buku tu... tapi belum baca habis... huuu

      Delete
  3. dalam erti kata lain, jgn peduli sgt apa org nak kata.

    ReplyDelete
  4. tak pernah baca lg buku nie.. nampak menarik.

    ReplyDelete

Daun lili daun keladi
Kalau sudi, sila komen lagi.