Sunday, September 10, 2017

Lovebug - Prolog


Adrian Harris. 

Punya rupa kacak. 

Dan rupa kacak itulah yang menjadi pujaan gadis-gadis di kolej. Majoriti pelajar perempuan di kolej akan jatuh cinta pandang pertama. Termasuklah aku. Eh tak, aku bukan suka dia, aku cuma suka pandang wajah dia yang tak pernah lekang dengan senyuman. Berbeza tahu suka dan cinta tu.

Tapi ni bukan kisah aku dan Adrian Harris. Ini kisah Adrian Harris dengan crushnya.

Nampak tak seorang pelajar perempuan yang duduk seorang diri, tak jauh dari Adrian duduk?

She is his crush!

Aku lupa nama dia. Tapi orang panggil dia Nina. 

Dan Nina ni ada seorang kembar lelaki yang bagi aku adalah lebih kacak dari Adrian Harris. Anggap saja kembar Nina adalah crush aku. Hiks!

Tapi, sekali lagi, ni bukan kisah aku dan crush aku. Ini kisah Adrian Harris dan Nina.

Nina dengan Adrian tersangatlah jauh beza perangai diorang. Adrian seorang Yang happy good lucky. Manakala Nina, seorang pendiam, tak banyak cakap. Aku selalu nampak Nina ni seorang diri kalau Abang kembar dia tak ada.

Tapi bila dah perhatikan lama Nina ni, aku sedar dia sebenarnya peramah dan mesra juga. Cuma dengan certain people je la. Lagi-lagi dengan abang kembar dia.

Nak tahu macam mana kisah Adrian Harris dan crush dia? 

Sila baca hingga habis, okay?

Bye.

Reenapple: Siapa ingat Adrian Harris?



3 comments:

Daun lili daun keladi
Kalau sudi, sila komen lagi.