Sunday, March 12, 2017

Matahari


Kadang kala Bulan ni mengingatkan kita pada sesuatu, bukan?

Sesuatu itu adalah kisah sedih yang pernah kita alami satu ketika dulu. And that's why aku lagi suka Matahari instead Bulan or Bintang.

Sebab Matahari berikan aku kekuatan untuk teruskan kehidupan.

Sebab Matahari berikan aku petanda bahawa hari buruk akan hilang keesokan dan digantikan dengan hari baru, yang berkemungkinan akan membuat kita tersenyum dan gembira seperti selalu.

Tapi aku juga suka Hujan sebab Hujan akan membuatkan aku teringatkan seseorang yang pernah buat aku tersenyum.

Pelangi?

Mungkin ia adalah salah satu keajaiban ciptaan Tuhan tapi itu bukanlah kegemaran aku. Sedikit pun aku tiada perasaan teruja setiap kali lihat itu. Warna warni bukan lagi kegemaran aku.

Dan begitu juga dia.

6 comments:

  1. Replies
    1. Tak pernah suka itu,l I don't know why.

      Delete
  2. matahari tak boleh ditenung lama sangat..silau, sakit mata

    ReplyDelete
  3. Hujan tetap is my feveret. Sebab sejuk. Tapi skang aku macam harap janganlah hujan selalu, sedih tengok laki aku naik motor hujan2 nak pergi keje...dah lah jauh gila...wuwuwu..

    Eh, okay...terlari dpd metafora pulak...matahari pun aku suka sbb hangat, rasa mcm bersemangat gitu...tp klw dh panas sgt, ku mohon hujan juga..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku suka dua-dua. Dan akan kekal suka itu.

      Delete

Daun lili daun keladi
Kalau sudi, sila komen lagi.