Monday, February 27, 2017

Jujur


Bagi aku, 100% kejujuran dalam perhubungan tidaklah sangat diperlukan. Ada sesetengah rahsia, kita mahu simpan untuk diri sendiri. Bukan?

Kadang-kadang, bagi aku, kejujuran tu sangat merimaskan. Atau kejujuran itu bikin diri kita kecewa. Makan hati. Dan mungkin rasa diri dikhianati. 

Someone pernah cakap. Kejujuran itu sangat penting dalam setiap perhubungan. 

Tapi sekarang, aku rasa aku mahu sangkal ayatnya yang ini. Sebab bagi aku, bila kita jujur, or kita tahu kejujuran certain things, ia mendatangkan risiko pada diri aku. 

Ah ya, aku pilih untuk jadi diri yang ini. Seorang Reen yang kembali menulis di blog. Maaf, Facebook sangat buat aku rimas.

Salah.

Sesetengah manusia di Facebook seorang Reen. 



 . 

10 comments:

  1. Facebook menjadikan aku tidak jujur dengan penulisan reen.

    ReplyDelete
  2. Setuju sangat2..ada sesetengah perkara kita blh jujur..tapi ada sesetengah perkara kita perlu simpan dan menjadi rahsia kita sendiri..pepon banyakkan bersabar ye reenapple.. -eil

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahaa... the truth is entry ni tak ada kena mengena dengan aku pun. :)

      Delete
  3. agreed! certain things kite kene simpan sendiri.. kalau rase if kite jujur tu lagi memburukkan keadaan and make us feels awkward,, better pecah kat perut je,, jangan pecah di mulut.. ;)

    ReplyDelete
  4. harus ada juga sesuatu yang hanya kita dan Tuhan je tahu.

    ReplyDelete

Daun lili daun keladi
Kalau sudi, sila komen lagi.