Monday, September 5, 2016

Jatuh Cinta



I guess I'm too busy with my work, my latest manuscript that had made me forget how to fall in love. Ha ha (baca dengan nada malas) 

Ada satu waktu, someone tanya aku bila kali terakhir aku jatuh cinta. 

Dan aku dengan spontan terus jawab "Tahun 2013."

Haah. Sort of speechless bila otak aku tiba-tiba saja mahu flasback the things that happened in 2013. Itu tahun disaster aku okeh. Haha

Actually, ada je a few guys err tak a few sangat trying untuk kenal lebih dari seorang kawan. So, aku cuba untuk follow the flow but then aku rasa ia seperti sesuatu yang susah. Hati aku tak terbuka langsung untuk ada hubungan lebih dari seorang kawan. Heh. 

Aku cerita ini pada best friend aku. Dan dia cakap, "Aku rasa hati kau akan terbuka untuk someone pada waktu yang kau rasa kau tak jangka akan berlaku."

Dan aku balas, "Kau ingat dunia ni macam fairy tale ke apa? Kau ingat kita hidup dalam dunia novel ke apa?"

"Well, semuanya tak mustahil dengan izin DIA kan?"

So, aku speechless kat situ. Kah kah kah. 

Tapi, lepas tahun 2013, aku pernah ada perasaan crush tak sangat kat best friend lelaki. But then ia tak tahan lama sebab perasaan tu hanya appear sebab aku rasa sunyi. Hati aku rasa sunyi so ia pilih someone yang dekat dengan aku. Lagi-lagi bila ada orang asyik tanya aku kenapa aku tak jatuh cinta dengan kawan sendiri. Kah. 

Ermmm... actually aku nak tulis something else tapi dah melalut ke topik entah apa-apa. So, aku decide nak tidur memandangkan esok aku kerja. 

K Bye,

4 comments:

Daun lili daun keladi
Kalau sudi, sila komen lagi.