Saturday, July 23, 2016

Secebis Rasa Tentang Apa Yang Telah Berlalu




"Things change & friends leave. Focus on the people who stay. Focus on the one who chooses to grow with you."

Ya, aku sedar ada banyak manusia yang muncul dan pergi dalam hidup aku lately. Those yang aku kenal a few years ago, yang aku ingat kitaorang akan kekal berkawan sampai bila-bila, sebenarnya, persahabatan kitaorang singkat sahaja. 

I don't think it's anyone fault. Their fault or my fault. Dan jikalau ia ada kesalahan sekalipun, aku tak rasa itu adalah salah mereka 100%. Aku pun ada salah juga. Hurm.

Dear me, I'm so sorry for hurting both of us at that time. 

Aku tak sedar entah bila aku tak suka perkataan BFF. Aku lebih suka guna terms manusia-manusia kesayangan instead BFF. Dan those yang faham aku, tahulah bagaimana cara aku luahkan sayang. 

Aku bukan manusia yang senang nak lafazkan sayang. Sangat sangat susah bagi aku nak tuturkan ayat "Weh, aku sayang kau." So, aku akan show something by action yang tunjukkan yang aku sayang diorang instead keluarkan ayat ayat yang merepek. 

"She is hardly fall in love. But when she do, she will fall hard, And it makes her in pain. "


12 comments:

  1. BFF..hhrrmmm..honestly bagi SB, mmg susah bagi saya guna perkataan tu juga, lama dah tak da dalam kamus sejak ada keluarga sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samalah di sini. Oh tak, tak suka. Hee

      Delete
  2. Its okay reen..its not easy to say "I love you guys" when you have been hurt twice..I have been there and I know..

    ReplyDelete
  3. hai reen. kite BFF tak?

    huhu.

    saje mengusik. singgah sini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha. Nasib baik kau cakap mengusik. :P

      Anyway, selamat datang.

      Delete
  4. Replies
    1. Ya, aku percaya setiap manusia yang muncul dalam hidup kita punya sebab yang tertentu.

      Delete
  5. singgah menjenguk "kwn" lama..=)

    ReplyDelete

Daun lili daun keladi
Kalau sudi, sila komen lagi.