Tuesday, January 27, 2015

Awkward




“Everything seems awkward right now”

Semuanya kelihatan janggal saat ini. Dia, aku, mereka.

Berhadapan satu sama lain tapi mata masing-masing pada telefon pintar masing-masing.

Dia diam. Aku diam. Begitu juga mereka.

Tiada perbualan menarik berlaku. Waktu dihabiskan dengan menikmati makanan mahal tanpa kata-kata.

“Keadaan kini berubah, bukan?”


Aku angguk dengan senyuman kelat. 




Reenapple: Aku rasa aku prefer keadaan di mana tiada telefon berada di atas meja saat face to face. Call me kuno but it's better than feel alone even you're with someone.





4 comments:

  1. Hahahaha kau macam kawan aku. Dia selalu merungut if kitorang lepak tapi pegang phone. Lepak buat cara lepak la hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab ajak jumpa face to face bukan jumpa dan hadap telefon memasing. Heh

      Delete
  2. Dulu kalau aku n member-member lepak, kitorang akan stack semua phone. So tak ada sesiapa boleh hadap phone. Good old days. Sekarang semua dah beranak-pinak, a little too less lepak.

    ReplyDelete
  3. Salam, owh dear...aku sangat3 setuju dgn benda ni...rasa mcm nak marah bila aku pergi kedai makan, tp dpd bapak ke mak sampailah ke anak-anak semua mengadap smartphone! Then ternampak satu couple, pegi kedai makan, duduk, start duduk tu je masing2 dah keluarkan smartphone...dush!! dush!! aku xleh terima betul 'keadaan yang dah berubah' mcm ni..hmm~ and ya, u can call me kuno too :p

    ReplyDelete

Daun lili daun keladi
Kalau sudi, sila komen lagi.