Thursday, May 1, 2014

Ketakutan.



Masa kanak-kanak aku ada ketakutan.

1. Cermin.
Aku tak berani nak menghadap cermin lama-lama sebab aku risau kalau aku yang dalam cermin tu tetiba bercakap dengan aku. Tak ke seram?

Sebab selalu tengok movie hantu kot, jadi macam tu. Haha.

Sekarang, Aku tengok cermin bila aku nak pakai tudung je. Weewit.

2. Gelap
Aku takut tidur dalam gelap. Sebab aku selalu rasa yang ada 'orang' perhatikan aku bila tidur. Itu berlaku bila aku tidur dalam gelap gelita.

Waktu tu, Aku akan make sure, lampu tidur akan terpasang. Kalau tak, aku sanggup tidur dengan lampu terpasang. Aku memang penakut masa kanak-kanak.

Sekarang, aku dah berani tidur dalam gelap. Itupun aku belajar masa umur 18 tahun. Haha. Ada orang ajarkan aku supaya ambil wuduk sebelum tidur, dan baca ayat-ayat Quran.

Tahun lepas ada orang bagitahu aku,
"Tahu tak, arwah Umi kau selalu 'tengok' kau waktu kau nak tidur."

Dan aku pun, speechless. 

K bye. 






9 comments:

  1. Saya pun sebenarnya takut tidur dalam gelap juga . Masa sekolah , saya akan biarkan lampu kalimantang terpasang sampai pagi . Bila masuk poli , dah tak takut sangat untuk tidur dalam gelap . HUHU .

    ReplyDelete
  2. Antara suka dan seram lettew.
    I'm sure you Umi sedang berehat dengan bahagia di sana.

    ReplyDelete
  3. SB takutkan lipas dari kecik sampai la ke hari ni...

    ReplyDelete
  4. Aku dulu takut setiap kali dengar bunyi flush jamban. Bila aku tarik flush je cepat-cepat aku lari keluar dari bilik air. Aku tak tau kenapa aku punya fobia sampai cam tu sekali. Kahkahkah.

    Btw, sekarang dah ok dah. Hehehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin sebab kau ingat hantu akankeluar dari kepala jamban tu. Haha

      Delete
  5. Reen..bila kau rindu dia kau sedekahkan al-fatihah k.

    ReplyDelete

Daun lili daun keladi
Kalau sudi, sila komen lagi.