Sunday, May 4, 2014

Abang.



Waktu zaman kanak-kanak, aku selalu berangan aku ada abang. Ya, menjadi seorang anak sulung yang tak punya adik, tersangatlah tidak menyeronokkan. Ahaaa.

 Aku sebagai adik yang sangat manja dan bergantung pada abangnya. Dan ya, ia cuma imaginasi saja. Imaginasi ketika kanak-kanak. Dan mungkin aku terbawanya sehingga ke alam yang mahu saja mengajar aku erti hidup realiti.

Bila umur menginjak ke angka 20 something, yakni aku dah boleh fikir mana yang baik dan buruk, tiba-tiba Ayah aku cerita.....

"Kamu dulu ada abang. Tapi dia tak sempat tengok dunia ni."

Aku speechless.

Imaginasi aku jadi kenyataan yang tak sangat. Hurm.

Reenapple: No wonder aku tak suka orang panggil aku adik. Atau orang berlagak dia itu seolah-olah abang aku. :3


*autopublish*





8 comments:

  1. sometimes the truth should be remain unspoken.

    ReplyDelete
  2. Tak apa, abang kau tunggu kau sekeluarga di syurga :)

    Sekarang kau anak tunggal eh? =D

    ReplyDelete
  3. Saya pula sepatutnya ada kakak . Jadi anak sulung kepada 3 orang adik , banyak betul tanggungjawab . HUHU

    ReplyDelete
  4. Hah?
    Sedihnya...kalau aku jd kau, mesti aku cakap, alaa..kalau abang ade kan best..
    aku anak sulung, tapi aku nak sgt rasa ada abang..haha aku xnak kakak, aku suka ada abang sbb abang sporting ! ....kot?

    ReplyDelete
  5. Saya masa kecik-kecik dulu selalu imaginasi bila besar nanti, nak bawak adik perempuan saya jumpa bakal kakak ipar dia. Makan pizza sama-sama.

    Tapi adik saya pergi dulu.

    ReplyDelete
  6. Aku teringin adik lelaki..aku xsuka adik perempuan aku ni..sampai sekarang aku xsuka.haha..hurmm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Knp ye x suka .haha.sori kalau busy body

      Delete

Daun lili daun keladi
Kalau sudi, sila komen lagi.