Wednesday, April 2, 2014

Lelaki #8



Lelaki.
Mengapa perlu bersikap sekejam itu?
Cukup saja katakan, "Maaf, aku tidak suka kamu seperti kamu suka aku." dan berlalulah pergi dari hidupnya.

Jangan pernah hamburkan harapan palsu padanya jika benar perasaan kamu pada dia itu hanyalah sebagai sahabat saja.
Jangan pernah cari dia lagi.
Jika mahu tanyakan khabar, nyatakan saja, kamu bertanya khabar sebagai sahabat.
Supaya dia kekal tahu perasaan sahabat kamu itu.

Perempuan itu, hatinya mungkin lemah kerana kamu.
Mungkin juga kuat kerana kamu.
Tapi yang pasti kerana kamu,
Air matanya pernah jatuh.
Kerana kamu.
Ya.
Sebab kamu.




10 comments:

  1. Replies
    1. Jangan labelkan lelaki..ayah kau lelaki..abang kau lelaki..adikkau lelaki..nabi kita juga lelaki..

      Delete
  2. ah sedihnya aku tgk lukisan tu.... :( habis jatuh berderai hatinya...:( (aku lebih cepat tersentuh bila lihat gambar dpd ayat) hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan! Sesuai dengan entry aku. Kakakaka

      Delete

Daun lili daun keladi
Kalau sudi, sila komen lagi.