Thursday, February 27, 2014

Aku suka kamu.




Everytime aku terdengar lagu ni, aku akan  teringat someone.  Lelaki. Sebab lelaki itu cakap dia suka lagu itu. Selalu diam everytime lagu itu berkumandang di radio. Sampaikan aku pun turut tersuka lagu itu. Dulu.

The reason he likes that song, aku lupa. Rasanya dia pernah cakap yang lagu itu buatkan dia teringatkan seseorang. Haha. 

He seems such a sweet guy. Dia pernah belanja aku epal. Epal hijau adalah kegemaran dia. Dia suka makanan yang masam dan susu coklat.  He was a good  friend. Kalau kau bercerita, dia akan dengar dengan penuh perhatian.  And dia adalah lelaki yang boleh dibawa berbincang. But ada sesetengah pendapat dia, aku kind of rejecting. Pemahaman dia bertentangan dengan pemahaman aku. But that wasn’t a problem after all.  

Oh and then dia tak suka buku. Aku pernah ingat masa dia teman aku pergi kedai buku, any books that I pick, dia akan cakap buku ini tak bagus, tak elok padahal itu hanyalah Novel Twilight. last-last aku ended up beli komik which is his favorite. Kitaorang share duit but sekarang buku tu dengan dia. 2 tahun dah dengan dia, bila entah nak bagi kat aku pulak? hei hei hei

Over all, he’s okay. Good looking perhaps. Sebab dia ramai secret admire. Secret admire dia sendiri pernah mengaku kat aku. Yeah, dia sweet guy.  Bila difikirkan, okay, sweet guy do exist. In real life. Tak hanya dalam cerita rekaan saja. Dan aku pernah kenal, duduk berborak dengan lelaki tu dulu.  Aku just tak realize. Hurm.

But then, aku rasa kitaorang dah tak kawan. Perhaps. Loss contact. Aku yang jauhkan diri dari dia. Sebab aku rasa aku dah tersuka dia. Haha. All his attention towards me buatkan aku rasa macam macam… entah. Strange feeling perhaps.  But at that time, aku ada crush. So, aku kembali pada crush aku. Keep feeling on a crush yang aku rasa macam nak sepak je dia everytime nampak dia kat fakulti.

Oh, dia dan aku satu U. I mean that sweet guy. Tapi kitaorang tak pernah terserempak atau janji nak jumpa or whatsoever. Masing-masing sibuk. Lagipun kos kitaorang tak sama. So kesibukan itu tak sama. Haha

Sekarang aku dah okay. Aku dah hilangkan strange feeling tu. Dan dah tak ada crush. I’m glad that.

Oh, ini tak ada apa-apa. Saja mahu coret di sini. Sebagai kenangan manis aku. Mungkin.

Ok. Bye.

13 comments:

  1. HUHU . Kenapa dipanggil 'crush' dan bukan seseorang yang kita cinta dalam diam ? HUHU :')

    ReplyDelete
    Replies
    1. Crush satu perkataan yang senang disebut tapi ia bawa maksud sama, someone yang kita cinta dalam diam.

      Tapi kita humans, lagi suka benda yang easy sebab itu crush selalu disebut ganti kepada someone yang kita in love dalam diam. :)

      Delete
  2. Menarik...

    Dan sweet...

    Nanti bila ingat yg ko pernah tersuka seseorang.. ia akan boleh buat kau senyum.

    Ia kenangan manis kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya. Ini manis. Sebab aku banyak ketawa, senyum, dan happy bila dengan dia. :)

      Delete
  3. Okeyh. Ini manis macam coklat Daim. Ehh ehh ehh =3

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. Sebab dia dah ada awek. HUrmmm

      Delete
    2. okey yang ni tak best. sumpah aku frust kalau kena dengan aku.

      Delete
  5. owh ya, aku mmg igt pasal crush kau yg sgguh annoying tu (err ni kau yg ckp dulu dlm entry2 kau), hahah..
    kisah kau, byk konfliknya, klw jadi drama, kalah arianna rose...hehe (just kidding, mohon jgn sepak aku) hehe :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya. Aku boleh tulis tentang itu. Macam mana aku meet sweet guy itu but aku decide nak stay pada crush aku yang annoying itu dan after aku let go crush aku yang annoying itu, muncul pula someone yang psiko dalam hidup aku. Someone yang aku ingat adalah lelaki at the beginning.

      Delete
  6. Ahh...I could never understand woman am I?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maybe. Tapi aku memang seorang yang complicated. Ahaa

      Delete

Daun lili daun keladi
Kalau sudi, sila komen lagi.