Monday, September 3, 2012

Rindu



Rindu.
Dia rindu saat itu.
Saat dia dan mereka bergelak ketawa, berkongsi cerita, bergurau sakan.
Dia rindu saat-saat itu.
Dia ukirkan senyuman tatkala mereka melintasi di mindanya
Lebih-lebih lagi kau.
Mungkin dia rindu kau.
Mungkin.
Rindu itu satu bahagia tahu.
Rindu pada kau.
Mungkin.


Dia rindu
Ah… ini kerja gila.
Buat apa mahu merindu orang yang tidak merinduinya.
Kerja gila mungkin. 
Mungkin lagi bodoh.
Ah sudah! Jangan membodohkan diri lagi.
Dia berkata pada dirinya.
Nanti lama kelamaan rindu itu akan ‘membunuh’ dirinya.
Ah… hapuskan perasaan ini.
Persahabatan itu janji terbaik.
Mungkin.
Sekurang-kurangnya dia cuba hilangkan perasaan aneh itu.
Dia cuba.
Dengan sedaya upaya.
Doakan dia.




17 comments:

  1. Aku rindu dia, tapi dia tak pernah tahu aku rindu akan dia:(

    ReplyDelete
  2. Tapi hati tahu apa sebenarnya yang kau mahu.

    ReplyDelete
  3. biar je lar rindu tu, nak singkirkan buat ape...

    ReplyDelete
  4. Rindu itu selalu berbisik dalam hatinya.. dia sedaya upaya menjaga hatinya agar tidak mudah merindu.. apa lagi sampai jatuh cinta. Ia sudah ajar baik-baik hatinya supaya kalis rindu.. tapi dia lupa. Si hati itu degil orangnya.. makanya, tak sengaja dia tersenyum sendiri tak kala bayangan dia melintas secara rambang dalam ingatannya.

    "Ah! bodoh kenapa aku senyum pula" marahnya bila menyedari lorekan senyuman yang tak sengaja hadir saat bayangan itu muncul. Dan sekali lagi dia cuba membohong pada si hati yang berdegil itu.

    "bukan.. bukan.. itu bukan rindu!!"

    * Maaf gian menulis :p

    ReplyDelete
  5. Rindu itu selalu berbisik dalam hatinya.. dia sedaya upaya menjaga hatinya agar tidak mudah merindu.. apa lagi sampai jatuh cinta. Ia sudah ajar baik-baik hatinya supaya kalis rindu.. tapi dia lupa. Si hati itu degil orangnya.. makanya, tak sengaja dia tersenyum sendiri tak kala bayangan dia melintas secara rambang dalam ingatannya.

    "Ah! bodoh kenapa aku senyum pula" marahnya bila menyedari lorekan senyuman yang tak sengaja hadir saat bayangan itu muncul. Dan sekali lagi dia cuba membohong pada si hati yang berdegil itu.

    "bukan.. bukan.. itu bukan rindu!!"

    * Maaf gian menulis :p

    ReplyDelete
  6. rindu itu hak milik setiap insan... hehe

    ReplyDelete
  7. Lady Windsor---> Kadang-kadang kau kena luahkan juga walau baginya ia tak punya makna. =D.

    #Aku pernah buat begitu.=D

    ############

    Fel---> Haha. Mungkin. Tapi akal tidak benarkan. =D

    #######

    ghostwriter---> haha. Kalau tak singkir, nanti jadi parah. =D

    #######

    Nong Andy---> Haha. Aku suka sambungan kau ni. Ekekek.. =D

    #Dah lama kau tak nulis gitu kan? =.=

    ########

    Gen2Merah---> Haha. Benar. Ia kepunyaan setiap dari kita. =D

    ReplyDelete
  8. Lady Windsor---> Kadang-kadang kau kena luahkan juga walau baginya ia tak punya makna. =D.

    #Aku pernah buat begitu.=D

    ############

    Fel---> Haha. Mungkin. Tapi akal tidak benarkan. =D

    #######

    ghostwriter---> haha. Kalau tak singkir, nanti jadi parah. =D

    #######

    Nong Andy---> Haha. Aku suka sambungan kau ni. Ekekek.. =D

    #Dah lama kau tak nulis gitu kan? =.=

    ########

    Gen2Merah---> Haha. Benar. Ia kepunyaan setiap dari kita. =D

    ReplyDelete
  9. aku perlu simpan rindu aku sebab rindu aku ni merimaskan org tuh...jadi biarkanlah :)

    ReplyDelete
  10. dont worry, ini adalah satu proses utk melupakan, kau akan jadi mcm org gila , jadi mcm org bodoh, jadi hipokrit..it takes time, tp lepas tu kau akan lupa ! :D dan kau boleh ucapkan tahniah pd diri kau sendiri lepas tu ! yeaayyy (n_n)

    btw, aku ada piano kecik tu masa kecik dulu, rindu pulak kat piano tu~~wuwuwu

    ReplyDelete
  11. dont worry, ini adalah satu proses utk melupakan, kau akan jadi mcm org gila , jadi mcm org bodoh, jadi hipokrit..it takes time, tp lepas tu kau akan lupa ! :D dan kau boleh ucapkan tahniah pd diri kau sendiri lepas tu ! yeaayyy (n_n)

    btw, aku ada piano kecik tu masa kecik dulu, rindu pulak kat piano tu~~wuwuwu

    ReplyDelete
  12. rindu itu boleh, asalkan tidak terlalu 'gila' :D

    ReplyDelete
  13. aku rindu dy .. tp mgkin jarak ni menjaga kami <3

    ReplyDelete
  14. Layyinur Harir--> Hmmm,,, saya juga. =D

    ######

    HaniAsyira---> Benar. Tidak mampu diluahkan. =)

    ######

    cikZaituL---> Mungkin juga 'dia' sama seperti kau.

    #######

    LyynnDamya---> hahaha. Mungkin juga. Harap2 seperti apa yang kau katakan.. keh keh keh.

    ######

    AsrUL---> yaa.. tidak akan cuba untuk jadi gila. Hahaha, =P

    #####

    Gugu---> Mungkin itu yang terbaik.. =)

    ReplyDelete
  15. Layyinur Harir--> Hmmm,,, saya juga. =D

    ######

    HaniAsyira---> Benar. Tidak mampu diluahkan. =)

    ######

    cikZaituL---> Mungkin juga 'dia' sama seperti kau.

    #######

    LyynnDamya---> hahaha. Mungkin juga. Harap2 seperti apa yang kau katakan.. keh keh keh.

    ######

    AsrUL---> yaa.. tidak akan cuba untuk jadi gila. Hahaha, =P

    #####

    Gugu---> Mungkin itu yang terbaik.. =)

    ReplyDelete

Daun lili daun keladi
Kalau sudi, sila komen lagi.