Saturday, September 1, 2012

Lega



Dia lepaskan nafasnya perlahan-lahan.
Kali ini dia mengeluh panjang.
Dia gigit bibirnya.
Mindanya memutarkan hal semalam.
Sekali lagi dia menarik nafas.
Dia mengeluh lagi.
Kemudian dia senyum.
Ah… kerja gila gini.
Tapi dia senyum sahaja.
Sekurang-kurangnya dia lega.
Terlalu.

Mungkin kali ini dia lepaskan ia untuk sementara waktu.


Sekurang-kurangnya...
Bebanan perasaan sebegitu sudah lepas dari hidupnya
Meskipun, hanya persahabatan sahaja yang dia minta.
Walau apa yang dia rasa lebih dari itu.
Sekurang-kurangnya dia tak menyesal.
Mungkin sahaja perasaannya itu hanyalah sementara
Tapi dia lega.
Mereka masih berkawan.
Kekalkan persahabatan itu lagi penting.
Walau rasa aneh itu sudah diketahui.
Dia senyum lagi.
Dia lega.
Terlalu.



21 comments:

  1. kawan la dulu.nanti ada jodoh tak kemana punya.kan3?

    ReplyDelete
  2. aku lega sebab dia lega

    berani dan lega lebih baik

    darpada

    takut dan gundah sentiasa

    ReplyDelete
  3. aku lega sebab dia lega

    berani dan lega lebih baik

    darpada

    takut dan gundah sentiasa

    ReplyDelete
  4. penjajah minda---> tapi, jadi kawan itu lagi baik. =D

    ######

    LelakiSemalam---> haha. Mungkin jadi kawan adalah yang terbaik. =D

    ######

    Iffah Afeefah---> haha. Yeah.. aku setuju itu.

    #terima kasih sebab cakap dia berani. =D

    ReplyDelete
  5. penjajah minda---> tapi, jadi kawan itu lagi baik. =D

    ######

    LelakiSemalam---> haha. Mungkin jadi kawan adalah yang terbaik. =D

    ######

    Iffah Afeefah---> haha. Yeah.. aku setuju itu.

    #terima kasih sebab cakap dia berani. =D

    ReplyDelete
  6. ko lega, aku gundah gelana jadinya...

    hehehehhehe :)
    salam raya reen :) muuuaaaaaaaaaahhhhhhhhhhh... hahaha

    ReplyDelete
  7. ko lega, aku gundah gelana jadinya...

    hehehehhehe :)
    salam raya reen :) muuuaaaaaaaaaahhhhhhhhhhh... hahaha

    ReplyDelete
  8. kan dah lega.. pendam lama-lama nanti merana jiwa :p

    ReplyDelete
  9. Cik ZaituL---> ahaha. Aku lega? Mungkin. Haha.

    Raya dah habis la.. Haha. Muahhh jugak. =D

    #####

    Nong Andy---. Lega jugak. Even tak dela lama sangat. Lepas tu ia akan hilang mungkin.=D

    ReplyDelete
  10. Cik ZaituL---> ahaha. Aku lega? Mungkin. Haha.

    Raya dah habis la.. Haha. Muahhh jugak. =D

    #####

    Nong Andy---. Lega jugak. Even tak dela lama sangat. Lepas tu ia akan hilang mungkin.=D

    ReplyDelete
  11. it's okay, aku xfham apa yg berlaku, tp maybe 'dia' lega sbb dia dah luahkan...aku penah luahkan juga, tp xdilayan, tp aku rse lega..sangat lega, mcm lepas satu beban perasaan.. even tak mcm apa yg diharapkan, tp aku lega :)

    ReplyDelete
  12. reenapple ada tumblr ke? gambar entry semua cantik!

    ReplyDelete
  13. lyynDamya---> haha. Aku faham perasaan lega tu. lega even agak kecewa sedikit dan lepas tu boleh teruskan hidup dengan gembira. =D

    ###

    Iman Nur Aima---> Hahaha. Tak dela, Gambar semua aku google je. =D

    ReplyDelete
  14. lyynDamya---> haha. Aku faham perasaan lega tu. lega even agak kecewa sedikit dan lepas tu boleh teruskan hidup dengan gembira. =D

    ###

    Iman Nur Aima---> Hahaha. Tak dela, Gambar semua aku google je. =D

    ReplyDelete
  15. akhirnya, lega. :) selamat hari raya dan selamat hari merdeka.

    ReplyDelete
  16. eLL---> Akhirnya.. =D

    #####

    AsrUL---> Ahahaha.. sememangnya. Hidup kena berani. =D

    ReplyDelete
  17. eLL---> Akhirnya.. =D

    #####

    AsrUL---> Ahahaha.. sememangnya. Hidup kena berani. =D

    ReplyDelete
  18. Beban perasaan aku masih terkurung di dalam minda, tidak tahu bagaimana hendak dilepaskan...

    ReplyDelete
  19. LAdy Windsor----> Luahkan itu akan buat kau lega. Percayalah ia sedikit mungkin akan mengecewakan kau. =D

    ReplyDelete

Daun lili daun keladi
Kalau sudi, sila komen lagi.