Friday, August 10, 2012

KISTOT #6: Kad Raya..



Mana kad raya aku? Kau kata nak bagi?” lelaki di hadapannya mula bersuara. Ah… dia jengkel. Teramat.

Dia mencebik. Malas sebenarnya untuk mengikuti permintaan lelaki ini. Hanya disebabkan dia kalah dalam pertaruhan semalam, dia terpaksa memberi kad raya pada lelaki ini. Aneh bukan? Dalam banyak-banyak perkara, kad raya juga yang diminta oleh lelaki ini. Bangang ke apa?

Buat apa? Kau bukannya puasa pun. Tak ada faedah aku bagi kat kau.” Dia bersuara kasar. Lelaki itu menelan air liur. Dia tahu dari muka kelat lelaki itu. mungkin terasa dengan kata-katanya.

Mana kau tahu? Aku puasa la,” lelaki itu cuba mempertahankan dirinya.

Yeela sangat. Dah tu asal mulut kau bau rokok?” Dia membalas. dia lihat muka lelaki itu berubah lagi. Dia senyum sekali lagi.

Suka hati aku la. Mana kad raya aku?” sekali lagi lelaki itu menyoal.

Dia mengeluh sebelum tangannya mengeluarkan satu kotak sederhana besar dari begnya lalu diberikan pada lelaki di hadapannya ini.

Ini apa?” lelaki itu menyoal sambil mengoncangkan kotak itu. berbunyi.

Kad raya kau. Dalam kotak tu ada kad raya kau,” balasnya dengan nada selamba.

Kad raya aku?” lelaki itu hairan. Lelaki itu akhirnya membuka kotak itu, menunjukkan reaksi terkejut seketika sebelum jatuh pengsan.

Dia jenguk isi kotak itu yang kini berada di bawah kakinya tersenyum puas. Tidak sia-sia mencari bangkai burung yang berlumuran darah tadi. Dia jenguk lagi. Di bawah bangkai burung itu terselit juga sekeping kad raya.

Padan muka kau! Nak kad raya sangat.” Dia bersuara sebelum beredar. Meninggalkan tubuh lelaki itu yang kaku .




13 comments:

  1. woi cite kau sweet tapi ngeri

    ishhh kate xde idea.

    laju je dah siap

    jeles aku bace!

    ReplyDelete
  2. woi cite kau sweet tapi ngeri

    ishhh kate xde idea.

    laju je dah siap

    jeles aku bace!

    ReplyDelete
  3. Iffah Afeefah---.. hahaha.. dapat idea lepas sahur tadi.. ngeh ngeh,

    ReplyDelete
  4. hahaha..jhtnye wat cmtu..haha..nice story lah! :D

    jemput bace :D
    new entry:
    http://sayadalahaku.blogspot.com/2012/08/kisah-peribahasa-dgn-ank-buah-aku.html

    ReplyDelete
  5. hahaha..jhtnye wat cmtu..haha..nice story lah! :D

    jemput bace :D
    new entry:
    http://sayadalahaku.blogspot.com/2012/08/kisah-peribahasa-dgn-ank-buah-aku.html

    ReplyDelete
  6. bangkai burung ? naisss lahhhh (-.-')

    ReplyDelete
  7. haha.. seperti yang di minta.. akhirnya kistot muncul juga..

    apa? darah? oh.. tidak..

    hehe..

    ReplyDelete
  8. haha.. seperti yang di minta.. akhirnya kistot muncul juga..

    apa? darah? oh.. tidak..

    hehe..

    ReplyDelete
  9. Asrul---> ahaha. Tak lah. bUkan zombie. lelaki tu takut darah. ekekeke.

    #####

    Fieza---> ahaha. mekasih sudi baca.

    #nanti aku terjah balik =)

    ########

    gugu suseno=---> ehehe. Aku tak tahu nk guna apa yg ada darah jadi aku guna sahaja bangkai burung.. =D

    #########

    Nong Andy----->ehehehe. akhirnya. Mujur aku ada idea.. kikiki

    ReplyDelete
  10. Asrul---> ahaha. Tak lah. bUkan zombie. lelaki tu takut darah. ekekeke.

    #####

    Fieza---> ahaha. mekasih sudi baca.

    #nanti aku terjah balik =)

    ########

    gugu suseno=---> ehehe. Aku tak tahu nk guna apa yg ada darah jadi aku guna sahaja bangkai burung.. =D

    #########

    Nong Andy----->ehehehe. akhirnya. Mujur aku ada idea.. kikiki

    ReplyDelete
  11. lemah semangat betul mamat tuh. langsung reject kalau nak jadikan suami. haha

    ReplyDelete
  12. ghost writer---> aaha.. itulah. tidak nolh dijadikan suami.. huhu.

    ReplyDelete

Daun lili daun keladi
Kalau sudi, sila komen lagi.