Thursday, August 9, 2012

Kad raya...



Ehehhe. Cakap pasal kad-kad raya, teringat zezaman aku berutus kad raya dengan kengkawan dulu. Erk.. itu aku rasa masa zaman sekolah. Hahaha. Ada kad raya yang aku buat sendiri dengan kertas warna dan ada juga yang aku beli. Tapi kebanyakan yang aku bagi kat kengkawan yang aku beli. Aku tak dela kreatif sangat.. ehehe.

Rasa lucu pula bila dalam kad raya tu memacam benda ditulis seperti:

#Baju raya berapa pasang? Warna apa?
#Biskut raya buat ke beli?
#Minta maaf dari hujung rambut ke hujung kaki.
#Nanti raya jemputlah datang ke rumah. (sedangkan masa bukan raya mana pergi pun ini apatah lagi masa raya.. hahha)
#… dan sebagainyalah.

Memacam lah soalan dan bukan soalan ditulis kat kad raya tu. Aku rasa setiap kad sama ada aku bagi atau kawan aku bagi, semuanya ayat sama je. Ehehe. Lucu kan?

Lawak juga tahu. Dan di kad itu disertakan syiling 10 sen untuk sesiapa yang mahu letak. Kalau tak, kosong je. Aku pernah dapat kad raya dari kawan-kawan kat sekolah dengan ada bedak wangi dalam tu. Memang nak gelak je bila teringat balik. Ehehe.



p/s-baru dapat kad raya dari negeri jauh. Ehehe. =D




13 comments:

  1. aku belum dapat sebarang kad raya tapi dah ok le kot sebab aku dah dapat dua kotak hamper kek dan biskut...:)

    ReplyDelete
  2. Lady windsor---> wahhh!!! itu dah mencukupi.. tak perlu lagi kad raya.. huuu

    ReplyDelete
  3. aku tunggu wish raye ko je ni haha

    mne kad aku nong?

    ReplyDelete
  4. aku tunggu wish raye ko je ni haha

    mne kad aku nong?

    ReplyDelete
  5. ayat yg sama berulang kembali. hehe.

    tp dpt kad raya tk sam perasaan nya dgn SMS kan?

    ReplyDelete
  6. ayat yg sama berulang kembali. hehe.

    tp dpt kad raya tk sam perasaan nya dgn SMS kan?

    ReplyDelete
  7. Iffah Afeefah--> baik.. tunggu aku jaga fon aku dulu.. hahah.

    ####

    AsruL---> ahahah. Aku juga. Mungkin.

    ######

    Noraim.. -_--> yup. SMS tak sama dengan kad raya... dapat kad raya tu dah melonjak gembira.. ehehe.

    #####

    Nong Andy--- eheheh. Jauh la gitu.. huhu

    ReplyDelete
  8. Iffah Afeefah--> baik.. tunggu aku jaga fon aku dulu.. hahah.

    ####

    AsruL---> ahahah. Aku juga. Mungkin.

    ######

    Noraim.. -_--> yup. SMS tak sama dengan kad raya... dapat kad raya tu dah melonjak gembira.. ehehe.

    #####

    Nong Andy--- eheheh. Jauh la gitu.. huhu

    ReplyDelete
  9. iffah... dah hantar.. ko jer yg belum balik rumah :p

    ReplyDelete
  10. betul la, bila difikir2 zaman dulu, memang itu la ayat tipikal dalam kad raya. paling tak tahan bila tnya, kuih raya buat ke beli? nampak macam semua2 dah dewasa kononnya..hahaha

    kawan aku dulu2 lekatkan duit syiling 50sen, kononnya duit raya..kad2 raya aku zaman sekolah dulu sume ada lagi dalam simpanan..seronok jugak bila baca naskah2 lama..

    p/s: aku rasa macam buat entry tambahan kat blog kau..hahaha

    ReplyDelete
  11. betul la, bila difikir2 zaman dulu, memang itu la ayat tipikal dalam kad raya. paling tak tahan bila tnya, kuih raya buat ke beli? nampak macam semua2 dah dewasa kononnya..hahaha

    kawan aku dulu2 lekatkan duit syiling 50sen, kononnya duit raya..kad2 raya aku zaman sekolah dulu sume ada lagi dalam simpanan..seronok jugak bila baca naskah2 lama..

    p/s: aku rasa macam buat entry tambahan kat blog kau..hahaha

    ReplyDelete

Daun lili daun keladi
Kalau sudi, sila komen lagi.