Monday, July 9, 2012

Setia



Setia. Aku rasa setiap kali manusia-manusia melafazkan janji setia mereka, tak mungkin mereka akan dapat tunaikan. Mungkin tidak pada sepenuhnya sebab hidup ni penuh dengan pancaroba. Penuh dugaan. Mungkin kata-kata setia tu mudah untuk dilafazkan tapi untuk tunaikan bukan mudah tahu.

Seperti seorang lelaki yang berjanji taat setia untuk mencintai si wanita yang menjadi isterinya. Tapi, di belakang wanita itu, lelaki itu punya seorang lagi seorang isteri. Yaaa… lelaki itu setia. Setia untuk mencintai isterinya tapi bukan hanya seorang isteri sahaja. Nampak tak permainan di situ?

Hidup ini satu ujian tahu.
Bila berlaku masalah untuk berpegang pada kesetiaan itu, sudah tentu lelaki yang dipersalahkan. Mengapa begitu? Perempuan juga sama tahu. Baik lelaki mahupun perempuan adalah sama. Mereka punya kebolehan untuk curang pada pasangan. Jangan hanya sekadar menuding jari pada lelaki saja. Mungkin kau tidak pernah mendengar lelaki yang kecewa akibat kecurangan teman wanitanya atau isterinya?

Ah… aku bukan pakar untuk berbicara soal setia dalam percintaa sebab setia yang aku tahu hanyalah pada kawan dan keluarga sahaja selain setia pada YANG MAHA ESA.
Hidup ini satu ketentuan.


p/s-àsemoga kamu tenang-tenang sahaja tanpa aku. Ah… dah start rindu kawan-kawan FB… huhu. 


13 comments:

  1. kadang2 ujian mengajar tahap kesetiaan itu...maka hadapi dengan menggunakan akal dan fikiran :)
    bw :)

    ReplyDelete
  2. kadang2 ujian mengajar tahap kesetiaan itu...maka hadapi dengan menggunakan akal dan fikiran :)
    bw :)

    ReplyDelete
  3. Woit aku da pos. Smpai hati kau hilang dr fb

    aku snyi

    xde org nk kacau aku memalam. Melayan sengal sweet2 lg comel haha

    ReplyDelete
  4. Woit aku da pos. Smpai hati kau hilang dr fb

    aku snyi

    xde org nk kacau aku memalam. Melayan sengal sweet2 lg comel haha

    ReplyDelete
  5. bitt---> yaaa... ujian itu mengajar kita menjadi tabah.. =D

    ####

    Iffah Afeefah---> uhuuu.. maaf la. Aku ada hal .. sebab tu hilang dari FB untuk sementara waktu.. ehehehe.

    #yeeay.. kau dah pos.. huhu

    ReplyDelete
  6. bitt---> yaaa... ujian itu mengajar kita menjadi tabah.. =D

    ####

    Iffah Afeefah---> uhuuu.. maaf la. Aku ada hal .. sebab tu hilang dari FB untuk sementara waktu.. ehehehe.

    #yeeay.. kau dah pos.. huhu

    ReplyDelete
  7. setia dengan diri sendiri dahla..

    err..toink2..

    ReplyDelete
  8. setia dengan diri sendiri dahla..

    err..toink2..

    ReplyDelete
  9. si kiut lavender---> betul tu.. ^___^

    ReplyDelete
  10. ia macam berjudi.. kalau menang.. bagus la.. kalau kalah. merana

    ReplyDelete
  11. Nong Andy---> really> first time aku dengar setia ni ibarat berjudi... ada risiko jugak ya..

    ReplyDelete
  12. cik Zaitul---> tak adalah. Aku dah on balik.. eheheh

    ReplyDelete

Daun lili daun keladi
Kalau sudi, sila komen lagi.