Tuesday, July 31, 2012

Hairan...





Aku pandang lelaki lain.. 
Tiba-tiba aku terbayangkan kau.. 
Maaflah aku tak sengaja.
Aku tahu kau ada dia tapi dalam hati aku tiba-tiba kau wujud..
Rasa aneh itu menunding ke arah kau.
Kau yang selama ini adalah kawan aku.

Aku hairan...
Mengapa kamu pula?
Kita kawan bukan?
Itu yang kita janji.
Tak akan pernah ada rasa lebih dari kawan antara kita.
Tapi aku mungkiri janji itu.

Aku ukirkan senyuman depan kamu.. 
Kononnya aku tumpang bahagia..
Kau tak tahu aku hiris hati aku sendiri bila buat senyuman macam itu..
Aku tak mahu kau tahu...
Apa aku rasa terhadapmu..
Kau pasti tak mahu tahu tentang rasa yang menular di hati aku saat ini

Jadi,
Maafkan aku. 
Kalau aku terus pendamkan rasa ini terhadapmu.. 
Mungkin saja suatu hari nanti rasa ini hilang sendiri..
 Dan kau tak perlu tahu akan kewujudannya..
Dan saat itu, aku mampu kembali menjadi kawan kau seperti biasa.
Tanpa rasa aneh itu.
Kau akan jadi kawan aku untuk selama-lamanya.

credit to~NONG ANDY

p/s---- ada yang aku ubah sikit. tiba-tiba aku tertarik dengan komen dari Nong Andy.. ehehe. ( aku tak tahu nak letak tajuk apa)




21 comments:

  1. Ada ada memandang seseorang dan aku tahu bagaimana untuk menyatakan bahawa pandangan aku kepadanya itu bukan pandangan kosong...tolong aku boleh tak? sakitnya menanggung rasa ini seorang diri...

    ReplyDelete
  2. Ah korg ni saje buat aku terjebak mood jiwang

    ReplyDelete
  3. huhuhu. hairan sungguh.

    *pasal yg komen ko kat entri 'jurnal puasa 2' aku tu, aku tau org cendol tu akan cakap macamtu tapi entahlah, aku memang suka tanya. kalo boleh aku nak yg dia baru bungkus, yg dia bagi aku tu yg dia dah bungkus lama dah siap-siap. tapi ntah tamak haloba aku pergi amek yg besar dan lupa nak mintak dia bungkuskan yg takde ais punya...


    hehe.

    ReplyDelete
  4. huhuhu. hairan sungguh.

    *pasal yg komen ko kat entri 'jurnal puasa 2' aku tu, aku tau org cendol tu akan cakap macamtu tapi entahlah, aku memang suka tanya. kalo boleh aku nak yg dia baru bungkus, yg dia bagi aku tu yg dia dah bungkus lama dah siap-siap. tapi ntah tamak haloba aku pergi amek yg besar dan lupa nak mintak dia bungkuskan yg takde ais punya...


    hehe.

    ReplyDelete
  5. dalam hati ada bunga, tapi takut sembur baja, mati pula :D

    ReplyDelete
  6. ini hairan bin ajaib nih.. @_@ aku pon penah rase cmni, tp lepas tu, ok dah.. :p
    sedap entry ko yg ni, nasib tak membatalkan puasa aku, haha gurau je :p

    ReplyDelete
  7. ini hairan bin ajaib nih.. @_@ aku pon penah rase cmni, tp lepas tu, ok dah.. :p
    sedap entry ko yg ni, nasib tak membatalkan puasa aku, haha gurau je :p

    ReplyDelete
  8. oh, kawan!! tengok org lain nampak ko..

    baguslah yg ko edit ni..

    ReplyDelete
  9. oh, kawan!! tengok org lain nampak ko..

    baguslah yg ko edit ni..

    ReplyDelete
  10. Entry ni betul2 menggamit memori.. Betul, suatu ari nanti rasa itu akan hilang sendiri ^_^

    ReplyDelete
  11. Entry yg sgt menggamit memori.. That right! Suatu hari nanti, rasa itu akan hilang sendiri ^_^

    ReplyDelete
  12. ni crush ke ni? haha.. hai cik! lama tk bersua. :D

    ReplyDelete
  13. Lady windsor---> yaaa.. aku pernah alami rasa itu. Perit... ahah. Tapi mujur aku tak pernah alami dengan kawan baik. Kalau kau tidak mampu tanggungnya lagi,, luahkan sahaja agar bisa menenangkan kau... =)

    ######

    Iffah Afeefah---> ahahah. Sememangnya aku.. ekeke. Mood jiwang melanda saat ini..

    ReplyDelete
  14. Lady windsor---> yaaa.. aku pernah alami rasa itu. Perit... ahah. Tapi mujur aku tak pernah alami dengan kawan baik. Kalau kau tidak mampu tanggungnya lagi,, luahkan sahaja agar bisa menenangkan kau... =)

    ######

    Iffah Afeefah---> ahahah. Sememangnya aku.. ekeke. Mood jiwang melanda saat ini..

    ReplyDelete
  15. aduhh...terus rasa jiwang sebentar :)

    ReplyDelete
  16. eLL---> oh begtukah.. faham faham.. hehehe,

    ####

    ASruL---> betul tu.. huhu. Pengecut mungkin. =)

    #####

    Adylia Qarissa---> =D

    #####

    Lynn Damya---> ahahah. Aku lagi suka yg ori dari Nong Andy.. ehehe. Tapi ini sebab dia komen kat entry aku yg berkisarkan jatuh cinta pada sahabat sendiri.. huu jadi aku edit.. huhu. Mekasih.. =D

    ReplyDelete
  17. eLL---> oh begtukah.. faham faham.. hehehe,

    ####

    ASruL---> betul tu.. huhu. Pengecut mungkin. =)

    #####

    Adylia Qarissa---> =D

    #####

    Lynn Damya---> ahahah. Aku lagi suka yg ori dari Nong Andy.. ehehe. Tapi ini sebab dia komen kat entry aku yg berkisarkan jatuh cinta pada sahabat sendiri.. huu jadi aku edit.. huhu. Mekasih.. =D

    ReplyDelete
  18. HaniAsyira---> huuu .. mekasih... aku terharu kau suka yg ini walau aku lagi suka yg ori.. kekeke.

    ####

    dedeq wishes---> mekasih.. =D

    ####

    Wawa Iman---> that's right... ia akan hilang juga.. Kau pernah alamikah?

    #####

    Dosh Saleem---> hai juga. Selalu nampak kat Fb.. ehehe.

    #####

    Liza Razak---> eheheh. Jiwang kah?? huhuh. Aku terpaksa terima la.. =)

    ReplyDelete
  19. HaniAsyira---> huuu .. mekasih... aku terharu kau suka yg ini walau aku lagi suka yg ori.. kekeke.

    ####

    dedeq wishes---> mekasih.. =D

    ####

    Wawa Iman---> that's right... ia akan hilang juga.. Kau pernah alamikah?

    #####

    Dosh Saleem---> hai juga. Selalu nampak kat Fb.. ehehe.

    #####

    Liza Razak---> eheheh. Jiwang kah?? huhuh. Aku terpaksa terima la.. =)

    ReplyDelete

Daun lili daun keladi
Kalau sudi, sila komen lagi.