Tuesday, July 3, 2012

Belalang.


Ini baby grasshoper
Masa aku kecil, aku suka tangkap belalang dengan kazen aku. Pergi padang rumput hijau yang luas, dan mulakan aktiviti menangkap belalang. Kalau nak kira, banyak juga belalang yang kitaorang tangkap. And then simpan dalam botol ibarat belalang tu binatang peliharaan. Ehehe. 

Kemudian, akan cari dedaun yang boleh dipetik di sekitar kawasan rumah. Memacam daun aku bagi pada belalang sekalian. Aku rasa aku selalu bagi belalang tu makan. Sebab akku suka tengokgigi dia yang mengunyah. Macam menakjubkan. Ahaaa… Uhuuu… Ingat lagi, disebabkan aku tak nak belalang tu melompat sesuka hati, aku cabut kaki dia. Auch… sakit.
Ciku chakkk!!!
Yaa… aku tahu aku kejam. Ahahaha. Masa kanak-kanak, nakal memang tak terkira. Aku pernah menyebabkan kematian seekor anak ayam. Yes, I kill that baby chick with my own bare hands. Macam mana aku bunuh anak ayam tu? Err, aku rasa sebab aku selalu mandikan anak ayam itu, lalu anak ayam itu lemas. Errr... mungkin. Aku pun dah tak ingat. Tapi memang anak ayam itu meninggal disebabkan aku.  Huuu… dasyatkan aku. Sejak kecil memang dah jadi seorang pembunuh.

Jangan ngintai, aku tengah salin baju. 
Dan belalang tu, beberapa jam selepas aku ‘seksa’ dia, aku lepaskan dia. Err…. Sal kaki dia? Entah, aku pun tak tahu. Aku tak terfikir lak. Ahahaha.. maybe akan tumbuh lagi kot? Huuuu… Yeah… korang boleh kata aku kejam. Hehehe.

Owh, sekarang ni akku tak main dah dengan belalang, sebab sebab entah rasa cam entah… tak ada geng kot.. uhuuuu. Kazen aku dah ada minat baru, Korea.. sah-sah takkan ikut aku p tangkap belalang. Heeee.

Yeah... akulah segala raja bagi spesies belalang. *perasan*

p/s----sekarang aku layan main dengan kucing je la.. heee. 
*GAry dah hilang*


15 comments:

  1. Cantik beb

    macro shoot

    aku ske tgk je

    slalu aku xkn brni wat pape ngn natang tu

    ReplyDelete
  2. Cantik beb

    macro shoot

    aku ske tgk je

    slalu aku xkn brni wat pape ngn natang tu

    ReplyDelete
  3. Iffah Afeefah---> kan.. cantik gila.. uhuhu. terima kasih pada google yg provide gambar3 ni.. ahaha.

    itulah.. aku pun pandang je binatang tu.. huuu

    ReplyDelete
  4. Iffah Afeefah---> kan.. cantik gila.. uhuhu. terima kasih pada google yg provide gambar3 ni.. ahaha.

    itulah.. aku pun pandang je binatang tu.. huuu

    ReplyDelete
  5. ah.. memang kejam haha.. tapi aku selalu jadikan belalang sebagai umpan memancing hehehe--> lagi kejam!!

    best o.. mancing umpan belalang. kejap jer dpt ikan hehe...

    ReplyDelete
  6. ah.. memang kejam haha.. tapi aku selalu jadikan belalang sebagai umpan memancing hehehe--> lagi kejam!!

    best o.. mancing umpan belalang. kejap jer dpt ikan hehe...

    ReplyDelete
  7. NONG ANDY----> kan.. kejam gila.. huuuu. Tapi kau pun sama kejam je dgn aku.. huuuu.

    #aku tak tahu nk memancing.. sila ajar.. uhhhhuuuu

    ReplyDelete
  8. NONG ANDY----> kan.. kejam gila.. huuuu. Tapi kau pun sama kejam je dgn aku.. huuuu.

    #aku tak tahu nk memancing.. sila ajar.. uhhhhuuuu

    ReplyDelete
  9. baik. meh sini belajar mancing dgn sifu.. kita gi manjing jaw hehe..

    ReplyDelete
  10. NONG ANDY---> baik.. nanti saya terbang ke Sabah dalam mimpi PUAN.. ehehehe.

    ReplyDelete
  11. bidadari syurga---> ehehehe. itu masa kecil la.. skang aku pun tak tahu.. uhuhuhu

    ReplyDelete
  12. aku pegang belalang ok e..
    bela tak la kot..

    hehehehhe..

    ReplyDelete
  13. aku pegang belalang ok e..
    bela tak la kot..

    hehehehhe..

    ReplyDelete
  14. cik Zaitul---> huhuhu. Aku dah lama tak main mentang tu...

    ReplyDelete

Daun lili daun keladi
Kalau sudi, sila komen lagi.