Wednesday, June 20, 2012

Sky


Awan itu cantik tahu.
Hobi aku satu ketika dulu, aku suka perhati langit. Perhatikan bentuk awan-awan yang unik dan menarik. Yup… it always look beautiful for me, till now and then. Bagi aku itu satu keindahan yang kau sendiri tak dapat cipta tahu. Tuhan saja yang punya kebolehan itu.

Masa perhimpunan sekolah, bila aku bosan dengar cikgu duk sibuk bagi ceramah kat hadapan, aku kat belakang, pandang je langit. Yup, bentuk awan waktu pagi benar-benar cantik tahu. Kadang-kadang aku dapat rasakan bumi sedang berputar bila melihat awan sedang bergerak. Seperti menonton video tentang pergerakan awan tahu.

Aku pernah create satu imaginasi tentang awan ini. Pernah ingat tentang cerita kartun Hercules??? Hehehe. Itulah imaginasi aku. Aku rasa aku ingat yang itu. Zaman kanak-kanak aku cuma ada kucing, baju yang macam puteri and of course it's a pink colour, and sort of it. Aku tak ingat sangat. 


Aku cipta sesuatu dari awan itu.
Dan waktu malam-malam kat rumah, aku akan lepak kat beranda kat tingkat atas (situ tempat tersorok aku) dan nikmati pemandangan bintang dan awan. Might sounds weird bukan? Tapi itu aku lah dulu. Aku ingat lagi masa aku kecil, aku buat hajat pada bintang yang paling bersinar yang aku dapat tengok. Ini sebab oengaruh cerita cina apa entah masa tu. Buatkan aku terpercaya sama. Tapi mujur, sekarang ni aku dah tahu yang mana betul dan salah. Hanya pada DIA sahaja kita boleh berhajat bukan?

Tapi itu dulu. Dah lama aku tak buat hobi yang ini. It’s happen since aku masuk U ni. Aku sedar saat aku melangkah masuk ke U ni, aku dah banyak berubah. I miss the old me, maybe. Entah… kawan aku kata dia suka diri aku yang baru ini but aku still suka diri aku yang lama. Mungkin bodoh dan malu bila mengingati kisah-kisah silam but itu yang menyebabkan aku berubah even ada sometimes aku still dengan aku punya old habit. Hurmm… maybe aku perlukan perubahan. Maybe. Oh… sekian.


16 comments:

  1. pandanglah langit,disitu awak akan jumpa keajaiban ciptaan Allah yang sangat indah~=)

    ReplyDelete
  2. Aku suka perhati awan walaupun ia buat aku rasa sedih...dan aku selalu bayangkan di balik awan itu ada satu kerajaan yang maha hebat...

    ReplyDelete
  3. aku rasa takda apa yang pelik. tiap org punya perilaku beza2 asalkan tidak mengaibkan dan merugikan... aku suka berangan nak jadi novelis. hahahahaha

    bidadari syurga

    ReplyDelete
  4. aku rasa takda apa yang pelik. tiap org punya perilaku beza2 asalkan tidak mengaibkan dan merugikan... aku suka berangan nak jadi novelis. hahahahaha

    bidadari syurga

    ReplyDelete
  5. Layyinur Harir---> huuu...yaaa.. saya tahu itu. =)

    #####

    Lady Windsor---> heheheh. Kau macam aku dulu.. huhu.

    #kenapa kau sedih bila pandang awan?

    #####

    Guest writer--->heee... betul tu.. asalakan tidak menganggu kenteraman orang bukan?

    ####

    Iffah Afeefah--> huuu...aku selalu. Tapi tu dulu.. heheh

    ReplyDelete
  6. Layyinur Harir---> huuu...yaaa.. saya tahu itu. =)

    #####

    Lady Windsor---> heheheh. Kau macam aku dulu.. huhu.

    #kenapa kau sedih bila pandang awan?

    #####

    Guest writer--->heee... betul tu.. asalakan tidak menganggu kenteraman orang bukan?

    ####

    Iffah Afeefah--> huuu...aku selalu. Tapi tu dulu.. heheh

    ReplyDelete
  7. Aku jarang ada masa perhatikan awan. Tapi aku ingat lagi masa remaja dulu aku n kakak aku slalu tgk bintang pada malam hari. pengaruh tv, kalau ada taik bintang cepat2 buat hajat. kami pun mcm tu juga hahahaha... kadang smpai letih kami renung bintang nak tgk taik bintang tapi hapa pun xde ekekekeke...

    ReplyDelete
  8. Nong Andy--->hahhaa. aku dulu macam tu la..hehehe. Buat hajat tapi m'sia mana ada tahi bintang lol..huhu

    ReplyDelete
  9. ada.. betul. kalau kau berjaga malam. kau tengok bintang-bintang. masa cuaca cerah biasanya. kadang kala kau akan nampak sekali sekala. betul.. ini pengalaman aku. kadang kau akan nmpak tahi bintang atau org panggil 'komit heli' dia bergerak laju. sebenarnya ia adalah batu-batu yg terjatuh ke atmosfera kita namun sebelum smpat smpai ke bumi ia telah hancur akibat tekanan. kan ruang angkasa di penuhi batu-batu. ah.. ini aku pernah terbaca/ tertengok dlm tv ntah lama dulu la. sebenarnya hampir setiap hari ada jer tahi bintang.. cumanya 'mereka' tak boleh tembusi atmosfera bumi sebab dah hancur sebelum smpai ke bumi.

    eh.. pjgnya. haha...

    ReplyDelete
  10. ada.. betul. kalau kau berjaga malam. kau tengok bintang-bintang. masa cuaca cerah biasanya. kadang kala kau akan nampak sekali sekala. betul.. ini pengalaman aku. kadang kau akan nmpak tahi bintang atau org panggil 'komit heli' dia bergerak laju. sebenarnya ia adalah batu-batu yg terjatuh ke atmosfera kita namun sebelum smpat smpai ke bumi ia telah hancur akibat tekanan. kan ruang angkasa di penuhi batu-batu. ah.. ini aku pernah terbaca/ tertengok dlm tv ntah lama dulu la. sebenarnya hampir setiap hari ada jer tahi bintang.. cumanya 'mereka' tak boleh tembusi atmosfera bumi sebab dah hancur sebelum smpai ke bumi.

    eh.. pjgnya. haha...

    ReplyDelete
  11. NA---> baca komen kau ini rasa mcam sedangbelajar astrology... hehehe.

    ReplyDelete
  12. nak perubahan ke?
    jum tgk aku lak..
    hahahahahah :)


    gurau je.. :P

    ReplyDelete
  13. nak perubahan ke?
    jum tgk aku lak..
    hahahahahah :)


    gurau je.. :P

    ReplyDelete
  14. cik ZaituL---> huuu.. macam mana tgok kau leh buat aku berubah?// huhuhu

    ReplyDelete

Daun lili daun keladi
Kalau sudi, sila komen lagi.