Saturday, June 9, 2012

Keep believing.




Ingat ALLAH sentiasa bersama orang orang bersabar. dan  setiap benda baik yang kita buat ALLAH akan bagi balasan yang baik melainkan dia nak uji Iman kita dengan bagi balasan yang sebaliknya... so moral value dia, yakinlah denganNYA.


Aku tersenyum bila baca ayat ini. Yaa... benar. Setiap apa yang berlaku ada hikmahnya. Betapa teruknya kita rasakan diri kita, betapa kita rasakan betapa jauhnya kita dari mereka-mereka yang sudah melangkah jauh ke hadapan, yakinlah masa itu pasti akan tiba di mana kita mampu melangkah bersama-sama mereka. Beriringan.
Just keep believe some day you will achieve your dreams

Betapa kita merasakan diri kita keseorangan, but actually, we are not. DIA masih ada. Masih ada di samping kita. Tak pernah walau sedikit pun melupakan kita. Hanya kita sahaja yang seringkali lupa DIA dalam mengejar kehidupan dunia. Aku ingat satu ayat ini, DIA turunkan hujan hanya untuk berikan kita pelangi. Setiap yang berlaku itu ada hikmahnya. Benar, kejayaan tak akan datang bergolek tanpa usaha dan juga kesabaran.

All you have to do is keep believing. Yakinlah TUHAN itu MAHA ADIL. DIA takkan lakukan sesuatu tanpa sebab.DIA maha mengetahui yang mana terbaik untuk diri kita dari kita. Bersabarlah menanti untuk capai apa yang diimpikan. Just keep hoping. Keep Believing. 

Stop regret.

p/s- Thanks for a friend that say like this too me. Kalau bukan dia, aku takkan  kembali bersemangat.







16 comments:

  1. ya tuhan itu maha adil .. maha mengetahui apa yg terbaik utk hambanya .

    ReplyDelete
  2. aku tak tahu sape kwan kau tu

    tapi aku ucap mekash kat dia

    dia kwan yang baik

    aku suke kau semngat kembali

    ReplyDelete
  3. aku tak tahu sape kwan kau tu

    tapi aku ucap mekash kat dia

    dia kwan yang baik

    aku suke kau semngat kembali

    ReplyDelete
  4. Ha... kali ini aku setuju 100%

    *Sila terus yakin dan percaya :)

    ReplyDelete
  5. Ha... kali ini aku setuju 100%

    *Sila terus yakin dan percaya :)

    ReplyDelete
  6. cik gugu---> yaaa.. betul. =)

    ####

    Iffah Afeefah---> yeah.. semangat sudah kembali.. huhu. Aku pun suka juga. =)

    #nanti aku sampaikan pada kawan aku. =)

    ######

    Nong Andy---> Yes I am!!! =D

    ReplyDelete
  7. cik gugu---> yaaa.. betul. =)

    ####

    Iffah Afeefah---> yeah.. semangat sudah kembali.. huhu. Aku pun suka juga. =)

    #nanti aku sampaikan pada kawan aku. =)

    ######

    Nong Andy---> Yes I am!!! =D

    ReplyDelete
  8. betul ..payah nak cari kawan yang sentiasa remind , sentiasa bg semangat :)


    welkom back reen :)

    yibaaa yibaaa yibbaaaa

    ReplyDelete
  9. betul ..payah nak cari kawan yang sentiasa remind , sentiasa bg semangat :)


    welkom back reen :)

    yibaaa yibaaa yibbaaaa

    ReplyDelete
  10. betul2.. bile kite percaya yang DIA tetap ada walau satu dunia tiada disisi still kite akan tetap kuat! kerana DIA!

    ReplyDelete
  11. untung ada kwn y mampu tarik kitanaik saat kita hmpir lemas....

    ReplyDelete
  12. cik ZaituL---> Kan kan.. aku belajar sesuatu kawan yg baik adalah kawan yg akan tenangkan kawannya di kala kawannya ada masalah. Dan tak akan pernah tinggalkan kawannya walau betapa teruknya kawannya itu melainkan ada beberapa sebab. =)


    #######

    Farah Hani---> yes... kita kena KUAT kerana DIA. =)

    ######

    Bidadari Syurga---> yaaa... akku beruntng mengenali dia. =)

    ReplyDelete
  13. cik ZaituL---> Kan kan.. aku belajar sesuatu kawan yg baik adalah kawan yg akan tenangkan kawannya di kala kawannya ada masalah. Dan tak akan pernah tinggalkan kawannya walau betapa teruknya kawannya itu melainkan ada beberapa sebab. =)


    #######

    Farah Hani---> yes... kita kena KUAT kerana DIA. =)

    ######

    Bidadari Syurga---> yaaa... akku beruntng mengenali dia. =)

    ReplyDelete
  14. Assalammualaikum ...

    YES !!! Agree !!! Be strong and NEVER give up !! Chaiyookk !!! ^^

    ReplyDelete
  15. Assalammualaikum ...

    YES !!! Agree !!! Be strong and NEVER give up !! Chaiyookk !!! ^^

    ReplyDelete
  16. AdiaLuze---> yeah, I will!!! =)

    ReplyDelete

Daun lili daun keladi
Kalau sudi, sila komen lagi.