Tuesday, June 26, 2012

Confessions.


This is a confession
Confessions. Kawan aku kata, kalau seorang perempuan itu berniat mahu meluahkan rasa yang dia ada pada seseorang lelaki, perempuan itu harus bersedia dari segi mental dan fizikal. Actually, mental is more important. Bersedia untuk ditolak cintanya ataupun bersedia untuk cintanya diterima. But sometimes, bila perempuan make confessions, mostly akan di-reject tahu. Dan believe me, it’s somekind of embarrassing your love is been reject.

Lelaki dan perempuan tak sama tahu. Lelaki mudah melupakan. But perempuan tak. Lelaki, bila seorang perempuan tolak cintanya, he still can find another girl to fall in love with. But perempuan, I think it takes hundreds years maybe to forget a guy that really really had touched her heart. Err… maybe.

Kawan aku kata, nak buat confession kena bersedia. Bersedia untuk di reject. Kena fikirkan the effect of both side, good and bad. Dari segi rejection and acceptance. Don’t confess spontaneously. Or else you will regret. Urgh… bahaya juga untuk perempuan confess. Maybe sebab itu kawan aku kata, tunggu sahaja lelaki itu ambil tindakan if lelaki itu benar-benar punya perasaan yang sama dengan perempuan itu. Oh, barulah aku faham why girl tidak digalakkan untuk membuat confession pada lelaki yang disukai.


Kita selalu fall with someone yg kita tahu kita tak mungkin
akan dapat bukan?
But somehow, mengikut pendapat aku, kadang-kadang  perempuan juga perlu ambil first move. Better confess untuk dia tahu perkara sebenar. Jika lelaki yang dia sukai itu tiada perasaan yang sama dengannya, then she can move on with her life. Tak perlu menaruh harapan lagi. Tak perlu dia perasan seorang diri yang lelaki itu turut punya feeling yang sama dengannya. Tak perlu lagi dia menaruh perasaan pada lelaki yang langsung tidak punya perasaan yang sama dengannya bukan? It’s useless.

Itu dari pendapat aku la. Aku juga tak galakkan juga perempuan confess sebab aku pernah alami situasi seperti, dan nasib baik ia bukan cinta, ia cuma kagum sahaja. Hahaha. Lagi baik simpan sahaja perasaan itu sehingga ALLAH biarkan sahaja perasaan itu hilang dengan sendiri. Aku pernah alami situasi ini. Ataupun pendam sahaja walaupun ia menyakitkan. Pendam dan dalam masa yang sama kau berharap perasaan itu akan hilang secepat mungkin. 

Should move on with her life




p/s--- I'm just a girl with the crush on you. =)

13 comments:

  1. hurmmmm.
    i've once confessed my feeling towards him.
    and i got nothing as a respons.

    i'm thinking about moving on with my life.
    but yet he still in my mind.
    cant seem to get rid of him.
    hmmmmm
    :'|

    ReplyDelete
  2. hurmmmm.
    i've once confessed my feeling towards him.
    and i got nothing as a respons.

    i'm thinking about moving on with my life.
    but yet he still in my mind.
    cant seem to get rid of him.
    hmmmmm
    :'|

    ReplyDelete
  3. cheay---> one day he will stop appearing in ur mind... I will face those things also,=)

    #just b patient.. =D

    ReplyDelete
  4. cheay---> one day he will stop appearing in ur mind... I will face those things also,=)

    #just b patient.. =D

    ReplyDelete
  5. lelaki kadang2 pemalu jugak..so its ok klu gurl nak buat 1st move :-)

    ReplyDelete
  6. delarocha---> huuu... really? Ada jugak ke lelaki yang pemalu? never meet that type of guy.. huhu. Mungkin betul jugak, sometimes girl jugak perlu take 1st move.. =8)

    ReplyDelete
  7. NONG ANDy--> apa yg kau bantah? Pompuan confess kah?? heheh. Aku pun bantah juga.. huuuu

    ReplyDelete
  8. aku tatau la aku penah buat ke tak

    aku xberani y pasti

    ReplyDelete
  9. aku tatau la aku penah buat ke tak

    aku xberani y pasti

    ReplyDelete
  10. Iffah Afeefah---> huhuhu. Aku pernah dan ia memerlukan keberanian.. haha. Dan lepas ni aku dah tak mahu dah confess... huhuh. Kali ni nak pendam sampai mati.. hehehe. Sampai aku jumpa orang baru.. tehehehe.

    ReplyDelete
  11. I nak jadi kawan dia je tapi dia punya kerek haih

    ReplyDelete
  12. dh penah confess...sbb stress pendam..lps luah rasa lega gile walaupun direject secara halus...

    ReplyDelete

Daun lili daun keladi
Kalau sudi, sila komen lagi.