Wednesday, December 7, 2011

Dear heart... please falls in love when you are ready... not when you are lonely...


dear heart, please listen to me for this time..
Yaa… betul tu. Aku cakap pada hati aku. Pada hati dia. Pada hati sesiapa yang rasa kecewa sebab perkara cinta-cinta nie.

Kadang-kadang otak kita cakap jangan fall in love, but hati kita selalu ingkar kan? Then, what’s the result? Disappointment. Maybe for years I guess.

lepas nie, aku takkan lagi ikut kata hati.
Yaa.. aku entah. Somehow.. aku rasa macam daa fed up gegiler dengan perasaan cinta ni. Maaf. Mungkin terlalu banyak hati yang telah aku kecewakan sebab aku tak nak hati aku dikecewakan lagi. Yaa.. aku tahu aku terlalu kejam. Mungkin. Maaf sebab terpaksa keep rejecting. Maaf sebab keep lying pada hati aku sendiri. Aku sedang menjaga kau , wahai hati.

Mungkin… strange feeling yang aku alami sebab hati aku sedang sunyi? Adakah? Mungkin. Merasa gembira tanpa sebab bila dia “ada”. Merasa terlalu sakit bila dia “ignore” aku. Merasa satu perasaan yang ganjil dan aneh bila melibatkan dia. Yaa.. itu semua sebab hati aku sedang sunyi. Mungkin pahit kenyataan itu. Tapi itu mungkin 1 kebenaran. Kebenaran itu sesuatu yang teramat pahit bukan? Yaa.. aku tahu tu.

aku yang layak jaga sang hati.
Kepada sang hati… please falls in love when you are ready… aku rasa kau sendiri akan tahu bila kau bersedia untuk menerima lagi si cinta dalam dunia kau. Mungkin sekarang, lebih baik aku yang jaga kau. Melindungi kau dari rapuh lagi. Menjaga kau dengan sebaik mungkin. Menemani kau di kala kau sunyi. Aku ada. Aku selalu ada. Akal juga. Please be strong.Aku tahu kau kuat.

Kepada sang hati... 1 ayat untuk kau.. Perasaan cinta tu macam sampah. Bila daa dibuang tak boleh direcycle.

For this moment.. biarla cinta aku hanya pada keluarga dan kawan-kawan yang sentiasa dengan aku pada masa susah dan senang. Dan yang paling penting pada Yang Maha Esa…

Last words: You never know how its feels until its happen to you 

mungkin harus membelakangkan perasaan itu sekali lagi.

p/s-tetiba tangan rasa gatal nak update..=)